نام کاربری:   کلمه عبور:        کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟  |  ثبت نام

محو کردن نام و یاد امام عصر عج


نسیان و فراموشاندن ذکر امام زمان عج  در صدر فعالیت های شیطان رجیم و یاران و دست پروردگان اوست...

فراموش نمی کنیم که امام هر عصر و زمان محور آن دوران به شمار می آ ید و امام زمان ما حضرت مهدی عج نیزمحور هستی در دوران ما هستند.

یاد و ذکر آن بزرگوار و تلاش در حفظ پیوند و ادامه تمسک آن یگانه روزگار رمز و راز بقای ماست. البته این یاد و ذکر هم می تواند از جنبه امامت و مهدویت ایشان به عنوان یک پیشوای معصوم باشد و هم از بُعدِ توجه به قائمیت و حق گستری او ...

برای حفظ پیوند تمسک و یاری امام روش های بسیار زیادی را می توان نام برد :

زنده نگاه داشتن خط و مشی اهل بیت ع  یکی از شیوه های محکم کردن پیوند تمسک و نیز یاری امام زمان عج است، زنده نگاه داشتن قیام کربلا و واقعه غصب فدک و شهادت حضرت زهرا س و...  بزرگداشت نام و تعظیم هریک از این خاندان مطهر می تواند پرچمی باشد که ما ذیل آن به امام زمان عج کمک کرده و امر او را احیاء نماییم.

فرهنگ سازی هریک از احکام و سنت های مکتب را نیز می توان پرچم قرار داد مثلا ذیل بیرق احیاء نماز و تبلیغ اقامه آن، تشویق به روزه داری در ماه صیام، تکریم حجاب و تشریح سنت برائت ازغاصبین... هر یک از شعائر اسلام می تواند برای ما خیمه ای باشد که زیرآن به امام زمان خود پرداخته و اوامر و فرامین مولایمان را اجرا و رضایت او را کسب نماییم، به ترتیب همه آموزه های دین بهانه و مستمسکی خواهد بود جهت توجه به استوانه گیتی... .

البته عکس این مسیر را نیز می توان تصور کرد وهمواره امکان تلاش و تکاپو در خلاف جهت این هدف باشکوه نیز وجود دارد. 

به این تفصیل که همه پرچم های ذکر شده را برافرازیم و به اهتزاز در آوریم برای آن که در ذیلشان برای دور کردن اذهان از یاد و نام و اهداف محور هستی تلاش نماییم .

پرچم اقامه نماز را وسیله ای قرار دهیم تا آن را مستقلا و به نحوی تبلیغ کنیم که از نام و یاد و اهداف محور هستی مهمتر جلوه کند و تکریم حجاب و سنت روزه داری انفاق و دستگیری از مستمندان را  بزرگداشت نهضت حسینی و وفاداری به ابالفضل العباس و هر سنتی از سنت های مکتب یا هریک از معصومین ع را نیز می توان وارد این عرصه نمود مثلا می توان گفت من فقط به وفای سقای کربلا التجاء می کنم، من فقط شیفته امام حسین ع هستم ولاغیر برای احیاء سنت قمه زنی تلاش می کنم وهمه ابزار تبلیغی را برای جلب توجه به این شعائر به کار می برم اما امر امام زمان عج مبحث مورد علاقه من نیست و برای آن امتیاز و اولویتی در قلب خود نمی یابم در عمل همه این آئین های مقدس را پوشش و حجابی می سازم تا در سایه آن نام امام عصر عج محو و از مرکز توجهات حذف کرد... دیگر محبوب القلوب مردم نباشد و به عنوان اولویت مومنین از صدر توجهات به یک امر معمولی و عادی و کم اهمیت زندگی تنزل نماید این سایه کردن نام امام عصر بسیار مخفیانه و بدون برانگیختن اعتراض مردم صورت خواهد گرفت و کسی به ما اعتراض نخواهد کرد چرا در این زمانه عَلَم حضرت عباس را بلند کرده ای چرا اسم مقدس امام حسین ع را زنده می کنی ؟ چنین اعتراضی نابخردانه به نظر می رسد به این دلیل که هریک از اینان مقدسات شیعه و مورد تعظیم دین هستند...

به این ترتیب کسی متوجه پوشش دادن و سایه کردن زیرکانه ای نخواهد شد که شیطان در پشت آن به تکاپو مشغول است... .

 

آری دشمن آشکار امام زمان عج از این شیوه حذف نام و یاد امام عصر از جامعه، فراوان و به راحتی و بدون مقاومت بهره می برد او با بزرگ کردن و پروردن یک اصل دینی یا یک حکم و شعار دینی به صورت مستقل وبا قطع ارتباط آن با اهداف امام زمان، نرم و پنهانی در جهت مقصود و اهداف شیطانی خویش حرکت می کند...

ابلیس رانده شده از این ابزار موثّر بسیار بهره می برد ...

او جسارت ورزیده و از این نیز پا فراتر نهاده حتی از خود امام زمان عج برای سایه کردن خودش بهره می گیرد به این صورت که:

ابلیس گاه با تقویت نگاه مردم به دور، نگاه نزدیکشان را تضعیف می نماید وی با توجه دادن و متمرکز کردن حواس و توجهات مومنین روی امر ظهور امام و مقام ظلم ستیزی آن حضرت که به اذن الله در آینده صورت خواهد پذیرفت توجهات را از آثار و برکات حضور آن بزرگوار در جامعه که حاصل مقام امامت ایشان است برداشته و غفلت عمومی را در جامعه حاکم می سازد.

گاه ابلیس با تقویت یکی از مکان هایی که مزین به نام امام عصر عج است مانند مسجد مبارک جمکران، و مشروط و معطوف و مکانی کردن اهداف امام عصر ع  حقیقت آن بزرگوار و دیگرشیوه های ارتباط و استغاثه به   ایشان را در سایه قرار می دهد.

گاه شیطان رجیم با تمرکز و اغراق نمایی در یک روز مانند نیمه شعبان و آیین های ظاهری اصل وجود آن بزرگوار را سایه می کند.

گاه این دشمن ملعون با تمرکز بر تشرفات و جنبه نجات بخشی و یاری رسانی آن حضرت سایر ابعاد اساسی این محور هستی را تحت الشعاع قرار می دهد و تعاملی که در همین زمان باید با ولی نعمت خود داشته باشند، وظایف روزانه ، فرمان برداری از اوامر روزمره متناسب با موقعیت کنونی جامعه ، بهره مندی از آثار مادی و معنوی پیوند لحظه ای و...همگی مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته  نسیان عمومی توسط ابلیس جاری می شود....

لازمه ی مقابله با این نیرنگ خاص شیطانی در وحله اول توجه و آگاهی از این نیرنگ فریبنده است ؛ و این که فریب ظاهر مقدس مآب حیله او را نخوریم ؛چه بسا اهداف شوم شیطانی که در زیر پوشش های زینت داده شده پیگیری می شوند .

و دیگر این که یقین کنیم مهم ترین و اصلی ترین حقیقت زمان امام عصر عج و رضایت مندی اوست و هر امر دیگری از دین و مکتب زیر شاخه ای از این حقیقت ، هیچ شاخه ای از اصل خود مهمتر نمی تواند باشد و نباید این ارتباط اولیت نگرانه هرگز قطع شود بلکه همواره باید به عنوان "تراز سنجش" باقی بماند.

همه تلاش های ما در جهت تمسک با آن استوانه خدشه ناپذیر صورت می پذیرد و شیطان نباید در امیال و آرزوها و پسند و ناپسند های ما دخالت کند.

هر شعار و آئینی تا به آنجا تقویت می گردد که مورد تاکید و تایید امام زمانمان باشد نه مورد دستاویز دشمن او شیطان رجیم... .

منوی اصلی

ذره بین

همانا ابلیس در چهار زمان از ناراحتی صیحه زد:
یکبار روزی که لعنت شد، بار دوم روزی که به زمین انداخته شد، بار سوم روز بعثت پیامبر اکرم (ص) و بار چهارم در روز غدیر خم.

بحار ج37 ص 121
امام باقر (ع)